Ik heb 2 drama activiteiten gedaan tijdens mijn stage tot nu toe.
Het eerste spelletje was als volgt.
Er stond een persoon vooraan in de klas en die had een code in zijn hoofd.
Dan kregen alle leerlingen een beurt en ze moesten vragen ik ga op vakantie en neem mee...
Hierop zei de persoon voor de klas dat hij/zij mee mocht of niet, het moest voldoen aan de code.
De leerlingen moesten er dus achter zien te komen wat de code was.
De andere drama activiteit die ik heb gedaan was moordenaartje.
Er moest 1 leerling naar de gang toe en er werden 2 moordenaars aangewezen.
De leerling had 3 kansen om de moordenaar te raden en anders hadden de moordenaars gewonnen. Dit vonden de leerlingen erg leuk en ze waren erg enthousiast.
Reflectie:
Tijdens drama hadden we deze activiteit gedaan en op een a4'tje meegekregen voor in de stage, dat a4'tje had ik bij me. Toen ik het uitlegde zag ik dat de leerlingen het niet snapte. Ik heb mijn blaadje erbij gepakt en het letterlijk voor gedaan met de leerlingen, doordat ze nu meteen zagen hoe het moest snapte ze het meteen beter. Dit is dus een verbeterpunt voor de volgende keer. Ik moet het niet verbaal proberen uit te leggen, maar ik moet het meteen visueel maken door leerlingen te gebruiken als voorbeeld.
De activiteit moordenaartje was al bekend bij de leerlingen. De eerste keer deden we het in de klas, maar ik merkte dat hier te weinig ruimte was. Daardoor zijn we naar het overblijf lokaal gegaan, hier was meer ruimte en konden we het spel dus goed spelen. De kinderen waren ontzettend enthousiast, ik moest proberen om alle leerlingen rustig te houden zodat het niet uit de hand liep
Geen opmerkingen:
Een reactie posten